Apvalaus kvadrato mokyklos direktorė
Vilija Railaitė – profesionali švietimo lyderė, jungianti strateginį mąstymą, žmogišką jautrumą ir vertybiškai nuoseklų vadovavimą. Nuo 2023 metų ji vadovauja Apvalaus kvadrato mokyklai rūpindamasi organizacijos procesais ir bendruomenės vidine kultūra – aplinka, kurioje vaiko saugumas, pagarba ir augimas tampa prioritetu. Vilijos kelias į švietimą – kryptingas ir motyvuotas. Ji yra „Renkuosi mokyti!“ alumnė, o iš šios patirties kyla gilus jos įsipareigojimas švietimui kaip prasmingai, vertybiškai misijai. Į mokyklų pasaulį ji atėjo vedama tvirto noro kurti ugdymo erdves, kuriose vaikas išlieka žmogumi – girdimu, priimamu, drąsinamu, augančiu.
Prieš prisijungdama prie švietimo bendruomenės, Vilija ilgus metus dirbo vadovaujančiose pozicijose, kur formavo organizacines kultūras, vedė komandas. Ši patirtis suteikė jai gebėjimą kurti aiškią struktūrą, išlaikyti kryptingumą ir kartu likti jautria žmogui – savybę, kuri ypač svarbi vadovaujant mokyklai, orientuotai į vaiko vidinį saugumą ir augimą. Vienas iš kertinių Vilijos profesinio augimo etapų – bazinės programos Individualiosios psichologijos institute baigimas. Į šias studijas ji atėjo vedama smalsumo – kaip geriau suprasti augantį žmogų ir padėti jam atsiskleisti. Šios žinios praturtino jos lyderystę – ji grindžiama emociniu saugumu, refleksija ir pagarba kiekvienam bendruomenės nariui. Vilijos iniciatyva mokykloje sukurta sistema, kurioje visi mokytojai reguliariai dalyvauja psichologų supervizijose – tai ne tik inovatyvu Lietuvos švietimo kontekste, tai būtina norint turėti emociškai brandžią ugdymo aplinką.
Be kasdienio vadovavimo, Vilija aktyviai dalyvauja švietimo renginiuose, konferencijose ir veda mokymus mokyklų bendruomenėms. Jos temos – ugdymo komunikacija, emocinis saugumas, švietimo esmė ir mokytojų lyderystė kuriant visuomenę. Vilija siekia kurti tokią mokyklą, kurioje vadovavimas reiškia buvimą šalia ir padrąsinimą – vaikui, mokytojui ir šeimai. Ji mato mokyklą kaip gyvą organizmą, kuriame kiekvienas bendruomenės narys būtų girdimas, palaikomas ir turėtų erdvės augti. Jos siekis – kad Apvalaus kvadrato mokykla būtų ne tik profesionaliai valdoma institucija, bet ir šilta, vertybėmis grįsta bendruomenė, kurioje jautrumas, pasitikėjimas ir bendrystė tampa kasdienybės dalimi.
