Apvalaus kvadrato mokykloje nuo rudens penktokus ir šeštokus istorijos mokys Simonas Jurkštaitis. Jų laukia išsami pažintis su Lietuvos istorija – jos džiaugsmais ir skauduliais, taip pat pamokos apie Europos praeitį ir kaip tai veikia dabartį.
„Istorija yra interpretacijų mokslas.“
„Be faktų joje yra ir suformuotos išvados, nuomonės, vertinimai. Ir nors kiekvienas žmogus turi teisę į savo nuomonę, visgi, istorija dažniausiai vertinama per visuomenės, tautos ir/ar nacionalinį identitetą. Tad man pats svarbiausias klausimas yra tai, ką mes, lietuviai, europiečiai, padarysime rytoj, ateityje suprasdami savo svarbų istorinį palikimą kitoms kartoms. Istorijos nesuvokimas, nežinojimas veda prie diktatūrų ir manipuliacijos. Jei didžioji dalis visuomenės galvoja, kad vieno žmogaus valdžia yra nieko blogo, tai visuomenė jau pamiršo visus totalitarizmo padarytus nusikaltimus arba nesupranta, kaip ir dėl ko jis kyla“, – sako S. Jurkštaitis.
Istorija jį pasirinko
Pasak naujo mokytojų komandos nario, istorija jį pasirinko, ne jis ją. Vaikystėje buvęs aktyvus, išdykęs vaikas mėgo konfliktuoti su mokytojais. Tačiau būtent istorijos mokytoja, rodžiusi pasitikėjimą, buvusi kantri sugebėjo įdiegti tikslą – plačiau domėtis ir suvokti pasaulio, Lietuvos, savo šaknų, šeimos praeitį.
„Tiesą sakant, pasirinkęs pedagogo kelią, nesigailiu, nors ir nebuvo lengva. Studijuodamas dar negalvojau apie tokią profesiją, tačiau baigęs mokslus, norėjau likti su istorija ir mano kelias natūraliai pakrypo šia kryptimi. Darbas mokykloje mane labiausiai intriguoja tuo, kai kurdamas ryšį su savo mokiniais, pamatai jų progresą, augimą ir ne tik istorinių žinių kontekste, bet ir jų suvokimo, kritinio mąstymo, gebėjimo daryti racionalias išvadas. Man tai kelia labai malonius jausmus, nes žinau – kai būsiu senas, Lietuvoje toliau netrūks gerų ir protingų žmonių“, – sako istorijos mokytojas, pridurdamas, kad ir jam smalsu, ko tikisi ir laukia Apvalaus kvadrato mokyklos bendruomenė.