Lietuvos švietimo sistema yra kaip kryžiažodis, o ilgus metus stringančios reformos piktina ne vieną. Kaip šioje aplinkoje gyvena mokytojai, kur semiasi motyvacijos? Kokias mintis ir idėjas kasdien nešasi su savimi ir kaip pelno vaikų dėmesį?
Pasak Apvalaus kvadrato mokyklos vadovės Vilijos Railaitės, mokyklos bendruomenėje dirbančių žmonių lūkesčiai yra panašūs į bet kurios kitos srities darbovietės. Mokykloje dirbantys taip pat tikisi darbo prasmės, vidinio pasitenkinimo, aiškių tikslų ir užduočių, palaikančios aplinkos ir draugiškų kolegų, geros atmosferos. Atlygis už darbą, žinoma, irgi svarbus, bet tai yra higiena, visi turi uždirbti pagal rinkoje esančią situaciją ir logiką, pagal savo kompetencijas ir gebėjimus. Visgi, mokytojams atlygis, kaip ir dalies kitų profesijų žmonėms, nebėra pirmasis kriterijus renkantis darbo vietą, tačiau Vilijos nuomone, mokytojų Lietuvoje atlyginimas vis dar yra per mažas.
„Mokytojų krūviai yra didžiuliai, norisi uždirbti daugiau, o klasėse būna ir po 30 vaikų, kaip skirti kiekvienam dėmesio? Mokytojams reikia laiko pailsėti, atsitraukti nuo darbo, kad jis galėtų adekvačiai reaguoti sudėtingose situacijose, nes emociškai tikrai išsunkia. Žinoma, mokytojų atlyginimus reikia didinti. Tačiau per savo praktiką matau, kad mokytojams labai svarbu ne tik tai – svarbu ir geras mikroklimatas, pagarba, administracijos palaikymas, ugdymo filosofija ir mokyklos vertybės, laisvė rinktis metodus, kaip dėstyti jo dalyką“, – sako V. Railaitė.
Daugiau apie mokytojų motyvaciją, iššūkius ir svajonių mokyklą: