Antrokų mokytoja, skaitymo laiko ir bibliotekos kuratorė

Austėja į Apvalaus kvadrato mokyklą atėjo būdama dar studentė, pradėjusi nuo ryto ir vakaro mokytojos pareigų. Ir nors tai buvo tik pirmieji žingsniai pedagoginėje praktikoje, greitai Austėja pajuto, kad ši mokykla – daugiau nei darbo vieta. Čia ji rado tai, ko ieškojo: tikrą ryšį su vaikais, vertybinį stuburą ir bendruomenę, kuri priima, palaiko ir augina.

Austėja mano, kad čia ji auga ir kaip mokytoja, ir kaip žmogus, kasdien geriau pažindama vaikų pasaulį, jų poreikius, ieškodama ir atrasdama ugdymo būdų, atliepiančių kiekvieno vaiko unikalumą.

Dar paauglystėje Austėja pradėjo dirbti aukle, ši patirtis formavo jos santykį su vaikais – grindžiamą pagarba, šiluma ir lygiavertiškumu. Ji prisimena šeimas, su kuriomis dirbo, kaip labai palaikančias. Vienas svarbiausių įkvėpimų buvo tai, kad net knygų vengę vaikai pradėjo skaityti – tai paskatino Austėją kurti savo skaitymo motyvavimo sistemą. Tuomet gimė ir sprendimas studijuoti vaikystės pedagogiką Vilniaus universitete.

Austėjos ugdymo stilius remiasi vaikų drąsa būti savimi. Ji tiki, kad mokytojas turi būti šalia vaiko ir su vaiku, tikras ir nuoširdžiai dėmesingas. Todėl klasėje Austėja kuria atvirą, saugią emocinę erdvę, kurioje kiekvienas gali kalbėti apie savo jausmus, iššūkius, džiaugsmus. Ji sako, kad mokosi iš vaikų ne mažiau nei jie iš jos – tai leidžia kasdien augti kartu.

Vienas iš Austėjos indėlių į mokyklos gyvenimą – jos įvesta kasdienio skaitymo patirtis. Ji atsirado natūraliai, Austėjai pradėjus skaityti kartu su vaikais kasdien tuo pačiu metu. Iš pradžių nustebinti, vaikai netrukus įsitraukė – tai tapo nuolatine praktika, kuri stiprina ryšį su tekstu, moko nurimti ir susikaupti, ugdo vidinę motyvaciją. Ši sistema įtraukia visus – net ir nemokančius skaityti, nes vyresnieji dalijasi skaitiniais su jaunesniaisiais, o mokytojas tampa bendrakeleiviu, o ne vertintoju.

Austėja yra antrokų mokytoja, nuo 2025 m. rudens taip pat kuruosianti mokyklos bibliotekos veiklą ir naujas skaitymo patirtis – sritis, kurios jai itin svarbios. Ji tiki, kad kai vaikas jaučiasi saugus ir matomas, mokymasis tampa natūraliu procesu, o skaitymas –maloniu atradimų keliu, galinčiu pažadinti tikrą meilę knygoms.