ATVIRAS TĖVŲ KVADRATAS - Apvalaus Kvadrato Mokykla

Apvalaus kvadrato mokykla kartu su vaikų psichologėmis kviečia prasmingai praleisti vakarus, prisijungiant prie nemokamų nuotolinių paskaitų ciklo apie iššūkius auginant vaikus. Nuo sveikos savivertės, vaikų elgesio iššūkių iki tėvų jausmų ir baimių. Nuotolinės paskaitos atviros kiekvienam ieškančiam atsakymų apie santykius tarp vaikų ir tėvų.

LEKTORĖS

Gabija Jurgelytė

Individualiosios psichologijos konsultantė, supervizorė, lektorė, edukacinės krypties psichologė. Konsultacinėje praktikoje dirba su suaugusiaisiais tėvystės ir asmeninio augimo temomis. Taikydama individualiosios psichologijos teorijos principus veda mokymus ir grupines bei individualias supervizijas pedagogams. Yra dirbusi su įvairaus amžiaus vaikų grupėmis vesdama socialinių įgūdžių pamokas. Rašo straipsnius įvairiomis psichologinėmis temomis.

Ieva Šuipė

Vaikų ir paauglių psichologė, psichoterapeutė–kandidatė, organizacijos „Savanoriai vaikams“ (vykdančios iniciatyvą „Niekieno vaikai“ ir programą „Drauge“) vadovė. Ieva daugiau nei 10 metų veda mokymus tėvams ir tėvystės įgūdžių grupes, teikia psichologinę pagalbą vaikams, paaugliams bei jų tėvams. Savo žiniomis ir aktualia informacija tėvams dalinasi paskyroje Mes – tėvai (https://www.facebook.com/mestevailt).

Asta Blandė

Dviejų vaikų mama, psichologė, besidalinanti žiniomis ir įžvalgomis su tėvais, mokyklose dirbančiais pedagogais bei specialistais, vadovais, padedanti įvairių įstaigų darbuotojams stiprinti asmeninius įgūdžius. Virš dvidešimt metų kartu su šeimomis, vaikais ir jaunimu ieškanti atsakymų į pačius įvairiausius ir aktualiausius klausimus, knygų „Vaikas pokyčių kelyje" ir „Ypatingas vaikas: vienas ar kiekvienas“, „Paauglystė: šeimos santykių išbandymas“ bendraautorė, knygos „Kakė Makė tėvams“, leidinio „Kakės Makės emocijos ir jausmų kortelės“ autorė. Neseniai išleido knyga „Deguonies kaukė mokyklai“, tikėdama, kad visi kartu galime kurti palankią mokymo(si) aplinką vaikams.

PASKAITŲ GRAFIKAS IR TEMOS

Lapkričio 25 d., pirmadienį, 19 val.

LYGIAVERTIŠKO BENDRAVIMO IŠŠŪKIS VAIKŲ IR TĖVŲ SANTYKYJE 

Psichologė Gabija Jurgelytė
Alfredas Adleris rašė, kad individualioji psichologija prasideda nuo vaiko menkavertiškumo supratimo, t.y., įvairių vaikystės patirčių sudarančių pagrindą „blogo jausmo apie save“ susiformavimui. Nei vienas žmogus negali ilgai išbūti su savo menkavertiškumu, todėl siekia išeities, kliūties įveikimo, kažkokios kompensacijos, kuri dažnai virsta pranašumu prieš kitą. Ši menkavertiškumo-pranašumo dinamika apsunkina sveikų ribų išlaikymą ir yra ypatingai aktuali vaikų bei tėvų tarpusavio bendravime.

Gruodžio 3 d., antradienį, 19 val.

TĖVŲ JAUSMAI

Psichologė Ieva Šuipė
Pyktis, bejėgystė, nerimas ir kiti jausmai tėvystėje: jie kyla – ir tai yra normalu. Kaip galime būti atlaidesni sau, kaip sau padėti sudėtingose emocinėse situacijose ir kodėl vaikams tėvų emocijų reguliacija tokia svarbi? Kas padėtų mamai ir tėčiui dažniau išbūti ramiems su vaikais? Kaip tėvų emocijos, klaidingi įsitikinimai ir patirtys trukdo pamatyti vaiko vidinį pasaulį: jo jausmus ir poreikius bei kas gali padėti? Kaip priimti ir atliepti vaiko jausmus?

Gruodžio 9 d., pirmadienį, 19 val.

VAIKŲ BAZINIAI POREIKIAI IR NETINKAMO ELGESIO TIKSLAI

Psichologė Gabija Jurgelytė

Remiantis individualiąją psichologija, vaikai „iš gero gyvenimo“ netinkamai nesielgia. Turi būti kažkoks trūkumas, stoka, nepakankamumo jausmas verčiantis juos elgtis peržengiant aplinkinių ribas. Šioje paskaitoje pristatomi keturi baziniai vaikų poreikiai, kurių neatliepimas kuria  menkavertiškumo jausmus bei keturios netinkamo elgesio situacijos, kurios kyla siekiant kompensuoti šiuos jausmus. Individualioji psichologija, teigia, kad atpažinę netinkamo elgesio tikslus, mes galime kur kas geriau suprasti vaiko situaciją ir savo vaidmenį joje, todėl tampame efektyvesni ieškodami sprendimų.

Gruodžio 18 d., trečiadienį, 19 val.

VAIKO SAVIVERTĖ IR PASITIKĖJIMAS SAVIMI

Psichologė Ieva Šuipė
Visi tėvai nori, kad jūsų vaikas augdamas ir suaugęs pasitikėtų savimi ir savo jėgomis, būtų drąsus, tikėtų, jog gali įveikti įvairius iššūkius su kuriais susiduria. Vaikas, teigiamai vertinantis save, mato save kaip gerą ir vertą meilės, turintį gebėjimų ir galimybių pasiekti savo tikslus. Tam, kad susiformuotų adekvati vaiko savivertė, tėvai neturi būti tobuli ir neklystantys, tačiau yra svarbu, kad jie galėtų atliepti vaiko poreikius, priimti jausmus, padėtų jam patirti savo galimybes daryti teigiamą įtaką kitiems ir pasauliui. Kaip formuojasi vaiko savivertė? Adekvačią savivertę turintis vaikas. Koks jis? Kaip galime sustiprinti vaiko savivertę? Kaip ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi?

Sausio 8 d., trečiadienį, 19 val.

VAIKO EMOCINIS SKAUSMAS: TĖVŲ REAKCIJOS, SVARBIOS ŽINUTĖS IR IŠGYVENIMO BŪDAI

Psichologė Asta Blandė

Paskaita, kurioje nepatogūs klausimai apie sunkias situacijas tampa aktualiais, įgalinančiais ir atnešančiais kitokį žvilgsnį į galimybę visiems kartu augti. O tų situacijų, kai vaikui skauda, gyvenime sutiksime gana dažnai. Patyčios, nesėkmės moksle, savižala, bandymai svaigintis, draugo ar artimo netektis ir dar nemažai kitų. Turint žinių ir treniruojant įgūdžius bet kuris suaugęs gali būti vaikui atrama, viltis ir pavyzdys.

Sausio 17 d., penktadienį, 19 val.

ŠEIMOS IR MOKYKLOS BENDRYSTĖ, KURIANT PALANKIAS SĄLYGAS VAIKUI MOKYTIS

Psichologė Asta Blandė
Tema, kurią kiekviena šeima išgyvena ir patiria kiekvieną mokslo metų dieną, o atsakymų ieško nuolatos. Už ką atsakingi tėvai, o kokius lūkesčius gali išpildyti mokykla? Nuo ko priklauso noras mokytis ir augti? Jei mums pakeliui – susitiksime.